Akce

Zapomeňte na mileniály, přichází GENERACE Z!, 22. 5. 2018 (9-13 hod.)

 

Megalibová akce! To jsme se dočetli v hodnocení jednoho „zetka“ a nezbývá než souhlasit :-). „Velká čtyřka“ řečníků, zajímavé prezentace, uvolněné prostředí kina Atlas, otevřená a dynamická atmosféra, živě diskutující publikum. Dorazilo 130 účastníků, zástupců několika generací, kteří se o té nejmladší, přicházející na pracovní trh, chtěli dozvědět více. Jaká vlastně je generace Z? Co „zetka“ motivuje, co je zajímá, jaké mají hodnoty, čím je můžeme oslovit a získat jako zaměstnavatel? Program ZDE.

Co o SETKÁNÍ S INSPIRACÍ řekli účastníci ZDE.

Výkonná ředitelka divize kvalitativního výzkumu agentury IPSOS Eva Veisová zahájila setkání konkrétními čísly z Ipsos studie o generaci Z. Mnohým účastníkům způsobila překvapení hned na začátku, když zjistili, do jaké generace se vlastně řadí. V ČR představuje generace Z (1995 – 2014) 19,6% populace, což je téměř stejně jako tolik diskutovaní mileniálové, neboli generace Y (1980 – 1994), na niž připadá 19,7%. O něco silnější zastoupení má u nás generace X (1966 – 1979) se svými 21,8%. Největší část naší populace tvoří tzv. baby boomers (1946 – 1965), a to 25,8%. Každou z uvedených generací formovalo něco jiného, což je dáno různými historickými okolnostmi atd. Pro generaci Z je naprosto zásadní stálé připojení k internetu, smartphone je základní komunikační nástroj, nejčastěji sledují videa, nakupují online prostřednictvím mobilu a potřebují být neustále v kontaktu s ostatními. Jsou velmi opatrní, dospělí, odpovědní a nerevoltující. Většina z nich chce vlastní byznys, všechno hodnotí a rozhoduje se na základě recenzí. Velkými influencery jejich chování jsou youtubeři.   

Dalším hostem byl idol, významný reprezentant a influencer generace Z, youtuber a vlogger KOVY (Karel Kovář). Jeho vystoupení jsme uvedli krátkým videem z jeho tvorby, které vtipně paroduje právě mezigenerační rozdíly. Chytrými a vtipnými videy proložil celou svou prezentaci a nutno podotknout, že už chápeme, proč počet jeho followerů na YouTube převyšuje 700 000. Generaci Z představil trefně, erudovaně a vtipně zároveň. Zajímavým momentem byl pohled na potřebu nás všech, aby generace Z uspěla. Každý má volbu: změnit přístup nebo podlehnout „pomstě za svou minulost“. Pro mnohé účastníky byl KOVY velkým překvapením, oceňován za zralost při svém věku, inteligenci, přehled a osvěžující pohled na svět. S přehledem byl hodnocen jako nejlepší řečník akce.

Na Kovyho závěrečná slova „Boss je mrtev, ať žije leader!“,svým vystoupením plynule navázala jedna z našich nejúspěšnějších manažerek, nyní šéfka inovací v Deloitte, Senta Čermáková. Nakažlivou pozitivní energií roztočila kola snů mnohých z nás a nastínila, čím boduje Deloitte jako zaměstnavatel u mladé generace. Představila nám svůj projekt, do něhož zapojuje hlavně „zetka“.  Pomáhá jim otevírat dveře do světa, chce, aby se zlepšovali v tom, co je baví – a tím tvoří lepší budoucnost nám všem. Pro někoho byla velkou inspirací, pro jiné spíše návštěvou ze světa Science fiction.

Šéfredaktor časopisu Respekt, Erik Tabery, který nedávno získal ocenění Magnesia Litera v hlavní kategorii Kniha roku za svou knihu Opuštěná společnost, nám celé setkání zarámoval do širšího celospolečenského kontextu. Jako jeden z charakteristických rysů generace Z uvedl fakt, že je pro ni samozřejmý rychlý přístup k informacím, které jsou zdarma, vše dostupné online. Mladé lidi je třeba podporovat, oslovovat i s celospolečenskými tématy a směřovat k občanské angažovanosti.

Akci završila následná moderovaná diskuze, při níž se všichni řečníci projevili jako silné osobnosti pevně ukotvené ve svých profesích.

Celé dopoledne zpříjemnilo občerstvení od společností Bageterie Boulevard, Pizza Company a Kafekolo.

Pokud Vás téma zaujalo a chcete se o něm dozvědět více, pracujete v generačně smíšených týmech nebo je vedete, rádi Vás přivítáme na otevřeném programu Generace X, Y, Z, 9. 8. 2018 v Praze. 

 
 
Partneři akce: