Akce

Co se dělo na konferenci ZÁKAZNÍK 2030?

www.zakaznik2030.cz 

Je to tady, termín konání 2. ročníku konference ZÁKAZNÍK 2030 bude 28. 2. 2018! Hezčí datum jsme nemohli vybrat :-), proto si již teď zapište do diářů, máte se na co těšit!

Odkaz na fotografie z akce ZDE.

Video ZDE.

Co o nás napsali v Marketing & Media, mam.ihned.czwww.mediaguru.cz a www.eprofil.cz

Co o konferenci řekli účastníci ZDE.

Ve čtvrtek 23. 2. 2017 se konala konference ZÁKAZNÍK 2030, která hledala odpovědi na 2 základní otázky: Kam směřuje zákaznické chování? A jak na tyto změny reagovat? 

Program byl pestrý, řečníci zajímaví, vystoupení různorodá od počátečních čísel až po verše v závěru. Nechyběla překvapení, jídlo bylo výborné, přišlo 150 lidí, kteří byli spokojení, suma sumárum:  povedená akce!

Co zaznělo a táhlo se celým dnem jako červená nit a jakých odpovědí jsme se dobrali? Buďme konzistentní v komunikaci a chování vůči našim zákazníkům; Komunikujme „normálně“, aby nás zákazník poslouchal. Buďme aktivní, podílejme se na vývoji a nečekejme na Godota. Jděme svou vlastní cestou, neutopme se v průměru. Dovolme si chybu. Emoce budou stále důležitější, budujme se zákazníky partnerství. Propojení online a offline světa je a bude přirozené. Jsme lidské bytosti a naše základní potřeby se v podstatě nemění. Důležitá je radost, vzájemný respekt a připravenost na změny.

V první části jsme analyzovali zákazníka budoucnosti s ohledem na to, jaký bude, jak s ním komunikovat a jak o něj pečovat. Jako první z řečníků se ujala slova Petra Průšová (Managing Director Kantar), která nám nastínila aktuální trendy a jejich dopad na chování zákazníků, načrtla základní rozdíly mezi generacemi, jež aktuálně představují hlavní kupní sílu. Dozvěděli jsme se například, že klíčovou hodnotou pro mileniány (generace Y) je zážitek, že vyhledávají značky s posláním a v reklamách neradi vidí děti, protože děti pro ně představují konec mládí. Neexistuje jasné dělítko mezi „online“a „offline“ světem. Důležitá je konzistentnost komunikace a zákaznické péče ve všech kanálech.

Karel Duchek (Executive Director agentury Wunderman) nám poradil, abychom i nadále spoléhali na „selský rozum“ a se zákazníky komunikovali „normálně“, Simona Benešová a Lenka Bartizalová (odbornice na kontaktní centra z mezinárodní skupiny BlueLink) považují za důležité naslouchat, investovat čas do přípravy na budoucnost, soustředit se na lidi a na to, co můžeme ovlivnit, a aktivně spoluvytvářet koncept budoucnosti.

V druhém bloku jsme se přesunuli k inovativním projektům, které ilustrují propojení moderních technologií s lidskými potřebami. Ladislav Trpák (spolumajitel revolučního e-shopu s módou ZOOT.cz) zdůraznil, že to, co si zákazník pamatuje ze svého nákupu nejvíce, je pocit. Odhalil překvapivou souvislost mezi karmou a úspěšným podnikáním, jež dle něj spočívá v dělání radosti lidem „jen tak“. Všeobjímající kalkul není zárukou úspěchu, neboť „co zaseješ, to sklidíš“. Ivan Petrův (ředitel Brašnářství Tlustý a spol.), který vydupal ze země úspěšné zakázkové brašnářství, poukázal na nesmrtelnost hesla „náš zákazník - náš pán“ a na to, jak zemité řemeslo může prosperovat např. díky facebooku. Lucie Tvarůžková (zakladatelka Zonky.cz) nastínila, jak to funguje, když lidé půjčují lidem, a že to jde i bez bank.

Odpoledním blokem jsme se přenesli do Pařížské ulice. Zuzana Řezníčková (CEO Luxury Brand Management) zdůraznila, že segment luxusu stojí na emocích a na touhách, které vládnou potřebám, a že tak tomu bude i v budoucnosti. Online svět se zatím světa luxusu moc nedotkl, služba zákazníkovi musí být zážitkem! Zákazníků v luxusním segmentu má podle ekonomických předpovědí do budoucna výrazně přibývat, tak se můžeme těšit, že budeme mezi nimi :-)! Paní hejtmanka Jermanová vyslala nejvýstižnější poselství k tématu Občan jako klient tím, že několik hodin před svým vystoupením jako jediný řečník svoji účast zrušila. Vystoupení Vladany Augstenové (sex. asistentka pro handicapované), která promluvila o klientovi jako o lidské bytosti se všemi jeho potřebami a o tom, že sexuální energie vládne světu, rozdělilo publikum na 2 tábory. Jedni byli nadšeni a její vstup považovali za osvěžující a zajímavý, zatímco druzí nechápali zařazení jejího vystoupení na tento typ konference.  I to se stává a různost pohledů a názorů vítáme.

Až překvapivě poetické bylo vystoupení prof. Josefa Kouteckého, čestného hosta akce, který nás s tématem Pacient jako klient přenesl do jiné dimenze času i prostoru. Ve svém zamyšlení poukázal na klíčové principy medicíny (dotek, empatie, slovo), které se však v současné lékařské praxi bohužel velmi často vytrácejí. Pan profesor je mimo jiné i spisovatel a na své vystoupení se připravil s náležitou vášní. Jeho údajných pár poznámek by vydalo na knihu :-). Někteří nám směřovali vzkaz, že není fér dávat jednomu řečníkovi větší prostor než jinému, daleko více kompetentnímu vzhledem k tématu konference. Druzí nám děkovali za výjimečný zážitek osobního setkání s panem profesorem. My v byznysu slyšíme na čísla, tak snad jedno za všechny: úspěšnost léčby onkologických onemocnění dětí se za 50 let práce pana Kouteckého zvýšila o 83%. Možná jeho vystoupení nebylo úplně byznysové, ale třeba nám, lidem z byznysu, pomohlo nastavit zrcadlo o smysluplnosti našeho počínání, ať už směrem k sobě nebo k našim zákazníkům.

Na závěr akce představila paní ředitelka Irena Ondrušová dobrovolnické sdružení Lékořice. Je nám ctí, že díky této konferenci jsme mohli opět jejich aktivity podpořit. Posláním Lékořice je zpříjemnit a zlidštit pacientům pobyt v nemocnicích, nabízet psychickou podporu a podpořit motivaci k uzdravení.

Všem děkujeme, pro nás bylo toto setkání obohacující a inspirativní. Zpětná vazba, jíž se nám dostalo ze strany účastníků a řečníků, nás nabila novou energií, proto již dnes přemýšlíme nad dalším ročníkem.

www.zakaznik2030.cz